Thursday, August 31, 2023

Vilka sidoinkomster ger mest pengar?



Vilken månad! Småbelopp ramlar in från alla håll och kanter! Det är ingen enskild sidoinkomst som ger mycket pengar, men tillsammans ger dom ändå en del extra pengar i kassan. Listan är lång, vi har just nu över 10 olika sidoinkomster. Många frågar ofta samma sak, vilka sidoinkomster är det? Vad ger mest pengar? Här kommer en lista på alla sidoinkomster som vem som helst kan också göra:

Vi säljer räkor, växter och fiskar från våra akvarium, förutom det även popcorn, örhängen, klipper hundar, säljer böcker, bloggen har reklam från google, affiliate samarbeten, samarbete med reklambyrå, aktieutdelningar och snart även kortlek som jag håller på att tillverka just nu. Provtryck är redan beställd!

Framöver kommer uthyrningsfastighet, ännu längre bort eget företag och förhoppningsvis ännu fler samarbeten. Det har även funnits tankar att börja jobba extra på timmar på ett annat företag. T.ex. hoppa in under helger eller röda dagar för att få in några tusenlappar för ett enskild dag. 

Sidoinkomst som ger mest pengar och kräver minst tid är hundklippning. Man kan få ett par hundralappar i timmen. Lägger man ner 10 timmar per månad så kan man få ett par tusen extra utöver lönen.

Det som man ska satsa på istället är inte att tjäna pengar snabbt, det är att tjäna pengar smart. Till exempel till boken Två Månadslöner har jag lagt ner ett par månader, men sedan finns den ute på Adlibris, Cdon, Bokus m.m. Då kommer det in några hundralappar per månad varje månad. Men jag behöver inte lägga ner mer tid på det. Om boken lyckas, vilket jag tycker den har gjort, så borde den säljes bra många år framöver. Utan att lägga ner mer tid på den.

För att summera augusti så har jag och min fru lyckats tjäna 2 978 kr vilket är nästan i linje med mina förväntningar. Målet är att komma upp till 30 000 kr i sidoinkomster i år och än så länge ser det ut som att vi är på bana. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment