Sunday, January 28, 2024

Vecka 4 Så gör du för att spara hundralappar på mat



Åker till närmsta Willys, köper några produkter som är veckans vara och boom! Sparar över 200 kr jämfört mot vanlig pris alla andra veckor jag handlar. Det är en härlig känsla att kunna spara så mycket på en vecka. Jag förstår nu varför pensionärer åker mellan olika butiker och köper de som är på rabatt, det finns mycket pengar att spara. Lite på Lidl, lite på Ica och så vidare.

Visste du till exempel att om du åker till Willys efter klockan 20:00 så kan du köpa alla bakelser för -50% rabatt? Passar perfekt till frukost eller om man har besök dagen efter! Eller varför inte göra sin vardag lite godare. Det smakar ju trots allt bättre när man köper det billigt. Eller överdriver jag nu?

Vad har hänt senaste veckan? Jag har tagit tag i mina kortspel igen och börjat sälja dom igen. Det börjar närma sig 100 st. i sålda exemplar vilket är otroligt kul! För både mig som lyckats med spelet och er som spelar den. Alla blir glada och det är det som är poängen. 

Köper du våra produkter så stöttar du oss bakom skärmen, bloggen, vårt arbete och framtida produkter. Vissa tror att kortspelet är bara för barn men i verkligheten är det faktiskt fler vuxna som spelar den. Konstigt nog så älskar pensionärer också det! Såklart behöver dom lära sig reglerna först, men det brukar inte ta mer än 5 minuter. 

Om vi går tillbaka till maten så finns det många billiga maträtter att välja mellan, men man kan även göra storkok med fina råvaror och då blir det otroligt många matlådor. Min favorit just nu är högrev i slow cooker. Jag lägger in en massa örter, grönsaker och såser, t.ex. krossade tomater, chilli och soja. Vid sidan kan man ha potatis, pasta eller ris beroende på vad man har hemma. Ungefär 6 rätter får jag för cirka 200 kr. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment