Wednesday, March 15, 2023

Hur viktigt är det?



Sillicon Valley bank är nära konkurs i USA, totalpanik i banksektorn, aktier faller, hinner man sälja? När kommer botten? När ska man fynda bankaktier? Påverkas svenska aktier? Banker? Är mina pengar säkra? Vad är det som har hänt egentligen? Många frågor, få svar. Vill du fördjupa dig i det, läs Dr.Dividend genomgång på bloggen. Är du som jag, strunta i alla nyheter vad gäller banker.

Jag själv har sålt Swedbanks aktier för någon vecka sedan när dom var över 200 kr. Tycker att tillväxtpotential är begränsad och man får bara utdelning kommande åren och ingen tillväxt i aktiekursen. Den utdelning på 5% som dom ger kan jag hitta i andra aktier som har goda utsikter framåt istället. Bland annat skogssektor och fastighetssektor.

Nu äger jag bara Avanza kvar men även här har jag minskat något. Hela banksektor är konstig tycker jag, det dyker ofta upp oväntade saker som är oftast negativa. Sällan det händer något positivt i branschen. Ända som är bra är att banker tjänar pengar och ger utdelning. Dom säger det är tryggt att investera i bankerna, men det känns inte alls så ibland.

Om du äger bankaktier, strunta i nyheterna och behåll dina aktier. Fyll på när dom faller i kurs. Oavsett hur illa det kan bli så borde bankerna klara sig bra ändå. Det är trots allt storbankerna i Sverige vi pratar om. Någon gång går dom upp igen. Har du redan många aktier, kanske minska något om du är osäker kring framtiden. 

Jag brukar ställa mig frågan ibland, hur viktigt är det egentligen? Påverkar det mig? Det som händer i USA just nu och i dom bankerna struntar jag fullständigt i. Det har ingenting att göra med mina aktier, oavsett vad som händer så påverkar det inte Axfood (willys) eller skogsbolag jag investerar i. Även om det gör lite av någon anledning så löser det sig ändå på 1-2 års sikt. Oftast fortare än så. 

Som du ser ingen pratar Covid längre, inte heller penningtvätt i Swedbank eller ens krig. Folk glömmer allt väldigt fort. Det som händer nu i USA blir bortglömd redan om 2-3 veckor. Därför ska du inte bry dig heller om vad som händer. Fortsätt köpa aktier och fonder som du tror på.

Två Månadslöner

1 comment:

  1. För några år sedan gick jag igenom ett tufft uppbrott med min långvariga partner. Vid den tiden var jag hjärtbruten och visste inte hur jag skulle gå vidare från förhållandet. Jag försökte nå ut till min ex-partner och tiggde om en ny chans, men det gjorde bara saken värre.

    Efter flera månader av att känna mig vilsen och hopplös bestämde jag mig för att söka professionell hjälp. Jag pratade med en terapeut som gav mig värdefulla råd om hur jag ska klara uppbrottet och hur jag ska starta läkningsprocessen.

    En av de viktigaste sakerna som min terapeut sa till mig var att fokusera på mig själv och min egen personliga utveckling. Jag började ta hand om min fysiska och mentala hälsa, började med en ny hobby och fick kontakt med gamla vänner igen. Jag arbetade också med att ta upp några av de frågor som ledde till uppbrottet, som kommunikation och förtroende.

    När jag började känna mig mer självsäker och trygg i mig själv, började jag se förändringar i min ex-partners beteende mot mig. De nådde ut till mig för att komma ikapp och vi började prata oftare. Vi tog det långsamt och bestämde oss så småningom för att ge vårt förhållande en ny chans.

    När jag ser tillbaka insåg jag att nyckeln till att få tillbaka min ex-partner inte var genom att tigga eller manipulera dem, utan genom att arbeta med mig själv och min egen personliga utveckling. Genom att fokusera på mitt eget välmående kunde jag bli en bättre partner och locka tillbaka min ex-partner till mitt liv.

    Om du går igenom ett uppbrott och vill få tillbaka din ex kärlek, uppmuntrar jag dig att ta dig tid att fokusera på dig själv och din egen personliga tillväxt. Sök professionell hjälp, ta hand om din fysiska och psykiska hälsa och arbeta med att ta itu med eventuella problem som kan ha bidragit till uppbrottet. Med tid och ansträngning kan du kanske locka tillbaka din ex-kärlek till ditt liv, eller till och med hitta ny kärlek och lycka med någon annan.

    Detta var möjligt med hjälp av Dr.Oduduwa, jag rekommenderar starkt Oduduwa kärleksförtrollningsböner till alla som vill få tillbaka sin före detta kärlek och för en långvarig kärleksrelation och äktenskap.

    Få din kostnadsfria onlinekonsultation med Dr. Oduduwa idag: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    ReplyDelete