Tuesday, March 21, 2023

Inlägg från Facebook gruppen om Analytiker



Alla har varit med om på börsen att ibland köper man en aktie i hopp på att den ska stiga och direkt dagen efter så går aktiekursen ner. Sedan fortsätter det ner eller tar lång tid tills den börja stiga igen. Samma gäller det motsatta, det verkar som att alla andra aktier man inte äger stiger bara i aktiekurs, eller hur? Hittade ett roligt inlägg på Facebook:

Analytiker och annat proffsnack har skrivit (fram o tillbaka, de ändrar sig en gång per vecka), sälj Nibe, Sälj SSAB, sälj Fortnox, sälj Sinch, Sälj Intrum etc etc...

Tur man inte lyssna på någon av dom. Just dessa innehav håller mig på plus. De andra som de rekommenderar är helt fakkade.

Exempel: Bara någon dag innan dessa proffs skrev att Balder var köpvärd och hade fantastiska framtidsutsikter 2023...någon dag senare gick det åt pepparn och kreditvärdering skräpstatus och nästan drog ner alla andra fastighetsbolag....vad hände, visste proffsen inte detta dagarna innan? Patrask Pack!!!!

Slutsats: När proffsen skriver KÖÖÖÖP!!! Då säljer man...
När de skriver SÄÄÄLLLJ!!! Då köper man.

Faktum är att dom flesta analytiker har ofta fel. Deras intresse är att bibehålla sina jobb och jobba åt arbetsgivaren. Dom får betalt för att generera intäkter till bolaget. Därför skriver dom tips på bra aktier, köp, sälj, hoppa mellan olika branscher och liknande. Ju mer sparare säljer och köper ju mer pengar får banken dom handlar hos. Analytiker får betalt via olika kanaler som tidningar, klicks på hemsidor, ibland haussar dom upp bolag och sedan väntar själva på att sälja snarast möjligt när kursen stiger. Lita inte på dom. Deras intresse är att ta dina pengar. Dina hårt förvärvade pengar som du jobbar och sliter för.

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Anonymous22 March

    För några år sedan gick jag igenom ett tufft uppbrott med min långvariga partner. Vid den tiden var jag hjärtbruten och visste inte hur jag skulle gå vidare från förhållandet. Jag försökte nå ut till min ex-partner och tiggde om en ny chans, men det gjorde bara saken värre.

    Efter flera månader av att känna mig vilsen och hopplös bestämde jag mig för att söka professionell hjälp. Jag pratade med en terapeut som gav mig värdefulla råd om hur jag ska klara uppbrottet och hur jag ska starta läkningsprocessen.

    En av de viktigaste sakerna som min terapeut sa till mig var att fokusera på mig själv och min egen personliga utveckling. Jag började ta hand om min fysiska och mentala hälsa, började med en ny hobby och fick kontakt med gamla vänner igen. Jag arbetade också med att ta upp några av de frågor som ledde till uppbrottet, som kommunikation och förtroende.

    När jag började känna mig mer självsäker och trygg i mig själv, började jag se förändringar i min ex-partners beteende mot mig. De nådde ut till mig för att komma ikapp och vi började prata oftare. Vi tog det långsamt och bestämde oss så småningom för att ge vårt förhållande en ny chans.

    När jag ser tillbaka insåg jag att nyckeln till att få tillbaka min ex-partner inte var genom att tigga eller manipulera dem, utan genom att arbeta med mig själv och min egen personliga utveckling. Genom att fokusera på mitt eget välmående kunde jag bli en bättre partner och locka tillbaka min ex-partner till mitt liv.

    Om du går igenom ett uppbrott och vill få tillbaka din ex kärlek, uppmuntrar jag dig att ta dig tid att fokusera på dig själv och din egen personliga tillväxt. Sök professionell hjälp, ta hand om din fysiska och psykiska hälsa och arbeta med att ta itu med eventuella problem som kan ha bidragit till uppbrottet. Med tid och ansträngning kan du kanske locka tillbaka din ex-kärlek till ditt liv, eller till och med hitta ny kärlek och lycka med någon annan.

    Detta var möjligt med hjälp av Dr.Oduduwa, jag rekommenderar starkt Oduduwa kärleksförtrollningsböner till alla som vill få tillbaka sin före detta kärlek och för en långvarig kärleksrelation och äktenskap.

    Få din kostnadsfria onlinekonsultation med Dr. Oduduwa idag: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    ReplyDelete