Thursday, March 30, 2023

Inkomst nummer 13



Intäkter för sidoinkomster under mars månad hamnade på låga 900 kr som är ungefär på samma nivå som under februari (utdelningar räknar jag inte med, kanske jag borde?). Pengarna har dock spenderats på att tillverka några provtryck av boken som jag har skrivit. Dom böckerna såldes till inköpspris och några personer håller på att läsa den just nu. Ett par stycken har redan läst boken och tyckt mycket om den. Jag kommer samla in all feedback, rätta konstigheter som upptäcks och trycka nya. När boken är färdig kommer den ut till allmänheten. 

Det blir såklart en giveaway framöver här på bloggen och Twitter. Stora nackdelen med boken är att frakten kostar 64 kr, vilket är galet pris för frakt. Jag har letat på alla håll och kanter men utan att lyckas att sänka fraktkostnaden. Dock skulle jag kunna sälja böckerna i två pack. Man behåller en själv och ger bort en som present kanske? Då halveras fraktkostnaden per bok. Hur som helst så är det inte långt kvar och jag ska se till att boken är färdig innan sommaren. Stor tack till alla er som läser/läst den.

Min fru är väldigt duktig på att göra smaksatta popcorn som säljs som smör på marknader. Det har jag missat att lägga till bland våra sidoinkomster. Det är vår 12:e inkomst och listan på alla inkomster hittar du i länken. På Julmarknaden så sålde hon för flera tusen och snart blir det en sommarmarknad som hon håller på att förbereda sig för. 

Snart blir det 13 olika inkomster hemma hos oss om vi räknar med boken. Det är helt otroligt hur mycket man kan komma på när man väl sätter sig ned och tänker till lite. Vissa av dom ger oss pengar löpande, vissa mer sällan. Det låter som ett par tusen i månaden är lite pengar, men på ett år kan det bli en extra månadslön. Varför inte satsa på dom när dom inte kräver så mycket tid? Jag vet att bloggen är sämst sidoinkomst av dom alla, men det kanske vänder när fler läser bloggen varje månad? Jag får prova helt enkelt.

Jag har även nämnt tidigare att en ny sidoinkomst är på g (nummer 14), vilket är hemlig än så länge och kräver mycket kunskap, förberedelser och rätt kontaktnät. Den tror jag dock på mest av alla och är verkligen något jag älskar. Så oavsett hur lång tid det tar eller vad det kommer kosta kommer jag ge allt för att det ska bli en verklighet. Stay tuned.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment