Saturday, April 1, 2023

Mars 2023 levererar nytt besöksrekord 🤩



Bästa månaden någonsin i form av antal besök på bloggen! Det är tack vare riktigt bra inlägg som jag har skrivit, bland annat anledningar till varför jag storhandlar aktier även gör som jag, förlora aldrig pengar på börsen och en aktie istället för Axfood. Över 2 000 besök per inlägg blev det och alla andra hade mellan 500-1 400 besök per inlägg. Riktigt bra blogg månad helt enkelt! Tack! Kul att ni hittar läsvärda inlägg.

Det hade även underlättat för mig om ni hade skrivit i kommentarsfältet nedan på vad ni vill läsa mer om. Både högt och lågt, jag läser alla kommentarer och skriver ofta inlägg enligt önskemål. 

Sparkvoten under mars månaden har landat på ungefär 54% vilket betyder att vi sparar mer än hälften av våra löner i form av amorteringar, aktieköp och privatsparande för renoveringar och liknande. Det hade varit ännu högre om jag inte behövde göra en service på bilen som kostade hela 5 500 kronor. Dom har bytt även tändstift och något annat som skulle göras efter så många mil. Ändå är det mycket billigare än att köpa elbil. Senast jag gjorde service var 18 månader sedan så lite högre kostnad har jag inget emot. Nästa service blir nog också om 18 månader, att göra den varje år känns lite onödigt.

Totalt under mars har jag haft 34 079 besök på bloggen vilket är nytt rekord för mig. Det är över 1 000 besök i snitt per dag. Även Twitter rullar på bra, jag följer 1 200 personer och nästan 2 500 personer följer mig. På Twitter skriver jag korta tweets om personliga saker, till exempel att vår hund fyllde 3 år, att vi bokat resa till Amsterdam och liknande. Förutom det ställer jag frågor till andra sparare och delar med mig grafer och bilder jag tagit hemma. Inget ni missar helt enkelt.

Antalet som läser Två Månadslöner från Sverige hamnade på 80% av totalen och från Danmark hela 15% som hittade hit. Det finns en del som läser den även i USA vilket är väldigt imponerande att se. Jag ska fortsätta leverera läsvärda inlägg! Snart kommer även uppdatering av aktiefördelning samt hur det går för aktieportföljen. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment