Saturday, December 24, 2022

God Jul från Två Månadslöner



Önskar er alla en God Jul, mycket mat, fina presenter och låga elpriser! 🎅 Julen är tid för familj, gemenskap och ledighet. Alla är säkert upptagna med sitt och få kommer läsa bloggen så jag tar en ledig dag jag med. Bara några börsdagar kvar för i år och ju sämre året avslutas, desto bättre blir det 2023! Har du investerat hela året, varje månad och köpt in dig i fina bolag, så kommer du tjäna väldigt mycket pengar kommande åren! Vi hörs snart igen!

Två Månadslöner

6 comments:

  1. Anonymous24 December

    God Jul på dig också!!
    //Jojje

    ReplyDelete
  2. Anonymous24 December

    God Jul.
    Vi hoppas på ett gott börs år. 2023.
    Vilka aktier blir vinnare ??

    2022 blev energi året.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! God Jul på dig med! 🎅 Ingen vet men jag kan gissa av det jag hört. Många säger att första halvåret 2023 blir dåligt precis som nu, folk har mindre pengar, kommer köpa mindre och högre kostnader påverkar bolagen. Såklart även lägre försäljning. Räntan fortsätter upp lite till.

      Andra halvåret blir inga fler räntehöjningar. Då skulle jag gissa på stark återhämtning i fastigheter. Dom har ju gått -50% som helhet. Även i USA trycker dom på REITs, att det är fyndläge nu. Tech sektor får en mindre återhämtning också, många bolag värderas väldigt lågt. Tech brukar alltid stiga mer än marknaden och falla mer än marknaden. Många investerare vill ha kraftig tillväxt, inte telia och hm...

      En skrev en kommentar på Twitter att om alla vet att börsen ska stiga under andra halvåret, då borde den stiga redan första halvåret för att vi vill köpa så billigt som möjligt nu och inte när det är dyrt.

      Faktum är att börsnedgångar varar i ungefär 1,5 år, vi har redan passerad 12 månader, det kan gå ner några månader till men sedan tror jag på stark återhämtning. Börs stiger alltid efter kraftiga fall. Börsen stiger 8-ish % om året i snitt, nästan aldrig hänt ett enskild år, antingen mer eller mindre brukar det vara. Jag tror på mer 2023.

      +12% eller kanske ännu mer +15% blir det år 2023. Sverige har stark ekonomi och efterfråga i grunden, många bolag är undervärderade och jag tror på ett bra år. (Människor är positiva i grunden också), få har tålamod att sitta i börskraschen i 2-3 år. Det blir nog ett bra år, vad tycker du själv?

      Jag tror inte på energi nästa år, det har aldrig hänt senaste 6 åren att samma bransch är populär 2 år i rad. Energi hade 2022, 2023 blir nåt annat.

      Delete
  3. Anonymous25 December

    Känns som om världen ej har fått Cowid överstökat.
    Känner många i min närhet som är sjuka i både det ena och det andra.

    Läkemedel kan det bli 2023 år vinnare ?


    Sanofi at a forward P/E ratio of just 10.9
    Tillverkar diabetes medicin med mera...
    Jag har börjat att bygga upp en position.

    Detta är mitt förslag. Vi kan höras om 1 år.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det kan vi gärna göra. Covid är här för att stanna. Samma här, många är sjuka runtomkring oss med. Vi får helt enkelt se, kanske alla blir förlorare 2023? Ingen vet. Det bästa är köpa fina bolag billigt. Speciellt dom som har funnits länge.

      Delete