Tuesday, February 7, 2023

Ett hemligt projekt vid köksbordet



Under mina år som bloggare har jag träffat ett antal olika läsare som gillar bloggen men vissa av dom har sagt att dom läser inte allt. Tydligen läser vissa bara om aktier och inget annat, men dom andra gillar mest privatekonomi och allt förutom börsen och analyser. Det är väldigt bra input och jag ska fortsättningsvis försöka variera lite mer mellan aktier och allt som händer utanför. 

Det finns ju en hel värld där ute där man kan hitta andra fynd, investeringar, billiga resor, häftiga platser att besöka, lära sig vad husdjur kostar, vilka produkter är bäst och saker som vi kan göra hemma för att få in lite nya pengar. Förresten jag har ju ett hemlig projekt i gång som några enstaka få har redan sett hemma hos mig. 

Tanken var att lägga ner ungefär 40 timmars arbete och investera 10 000 kr i projektet. Tanken var att tjäna tillbaka 10 000 kr och göra en vinst på 10 000 kr. Sedan var tanken att kunna investera 10 000 kr igen och göra en 10 000 i vinst utan att lägga ner tiden längre. Det har förändrats mycket kan jag säga och jag har redan lagt ungefär 100 timmar på projektet och den är nästan färdig. 

Pengamässigt har den också blivit mycket dyrare för att jag behöver extern hjälp. Kan bli runt 20 000 kr totalt. Jag håller på just nu att kontakta olika företag som kan hjälpa mig med projektet i slutfasen. Kanske dom tar över den helt och jag slipper betala något alls. Jag håller tummarna att det ska funka och så fort det är färdigt kommer jag höra av mig igen och berätta vad jag har gjort och hur gjorde jag det. Ni kommer såklart få möjlighet att köpa det. Vem vet, kanske den kommer säljes världen över? Eller blir en giveaway på bloggen?

Mina närmsta har varit med mig hela vägen och hjälpt mig utveckla idén, jag fick en massa tips och vi gjorde en massa tester. Till och med några på jobbet fick se det och det var verkligen omtyckt av alla. Även yngre generationen tyckte om det. Ni anar inte hur jag längtar att berätta för er. Än så länge får jag inte berätta, men om ett par månader! 

Det hela började vid köksbordet, en kopp kaffe, kakor och fin sällskap. När vi kom in på ämnet så tänkte jag, varför inte? Och så började den hemliga projektet. Ibland ska man sluta klaga och bara ta saker i sina egna händer, gillar du inte som det är, ändra på det. Gör det bättre. Det är så utvecklingen sker i världen, någon tar tag i saker. För första gången i mitt liv så vill jag göra något stort och annorlunda, som kanske kommer finnas kvar för evigt. 

Två Månadslöner

6 comments:

  1. Anonymous08 February

    Jag stör mig tyvärr oerhört på grammatikfel som "En hemlig projekt" och brukar därför inte orka läsa den här bloggen. Nu hittade jag lösningen! Jag använder Googles översättningsfunktion i högerkanten och översätter till - Svenska! Då blev det rätt! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry, har aldrig fattat skillnaden mellan en och ett. Finns inte heller något sätt att lära sig det, man ska tydligen lära sig varenda ord utantill.

      Delete
  2. Anonymous08 February

    Eller nja, då var det andra saker som blev eller förblev fel. Nåja, det var värt ett försök.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag ska försöka skriva bättre! 😏

      Delete
    2. Anonymous09 February

      Jag ska försöka vara mer tolerant när jag läser. Förstår att det kan vara svårt med en och ett om man inte har svenska som modersmål. Det är väl som när man försöker hålla reda på "der/die/das" på tyska. Men kanske det går att fånga upp en del genom att köra texten i någon sorts rättstavnings-/grammatikkontroll som den i Word? Bara en tanke. Nog för att blogginnehållet är viktigare än att svenskan är korrekt, men blir det för många misstag så avskräcker det en del läsare som annars hade varit intresserade. Jag är ändå nyfiken på vad ditt hemliga projekt går ut på så jag återvänder nog emellanåt. Allt gott!

      Delete