Friday, May 5, 2023

Dags att åka till NIBE årsstämma



Sedan 1998 höjd eller behållen utdelning, vilket bolag är det? NIBE. Bolaget gynnas av ESG trenden, energikris och är ledande i sin bransch. Huvudkontoret finns i Markaryd och eftersom jag bor inte så långt bort så tänkte jag besöka dom på årsstämman. Jag gillar att jag får brev hemskickad till mig med kallelse och förklaringar på vad det är och hur man anmäler sig. Jag missade det förra året på grund av pandemin, men nu så! 

Nibe tillverkar bland annat värmepumpar, varmvattenberedare, solceller, elpannor, ventilation och mycket annat. Aktiekursen har haft fantastisk resa både senaste åren och sedan start. Bolaget värderas högt på över PE 50 men dom växer så det knakar, inte som andra förhoppningsbolag som hjälmar, sms kommunikation eller kläder. 

Det kommer finnas produktutställning mellan 13:00-16:00 den 16 Maj vilket jag vill gärna se. Klockan 17:00 början årsstämma. Man ska äga aktier i NIBE för att vara med på stämman per den 8 maj 2023 och anmäla sig till stämman senast 10 Maj. Vi får se om det är värt att vara med eller om det är tråkig aktivitet för pensionärer. Har haft det som dröm sedan innan att åka dit och vara med. Att låtsas att jag är storägare i bolaget. Vilket jag kanske blir i framtiden? 

Vill du ha möjlighet att träffa Två Månadslöner och se NIBES lokaler så hojta gärna. Två flugor i en smäll! Min anmälan till bolagsstämman i NIBE Industrier AB (publ) tisdagen den 16 maj 2023 har nu registrerats och jag ser fram emot att åka dit. Har haft som nyårslöften och mål för 2023 att åka till NIBEs årsstämma. Det är närmast för mig och bolaget har jag ägt i 5 år ungefär, riktigt bra bolag och ledning. Hade gärna åkt till andra stämmor med, men dom är utsprida över hela Sverige och så många semesterdagar har jag inte.

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Behöver du ett lån???? Privatlån eller Företagslån???? Prata med mig om det. KONTAKTNAMN: Mr Petr Buzek, Om du är intresserad, kontakta oss på::::::petrbuzekloanfirm@gmail.com
    Whatsapp nu: +639773415435

    ReplyDelete