Sunday, May 7, 2023

Gratis cider/öl för resten av ditt liv!



Låt mig förklara vad jag har kommit på! Ett sätt att få gratis cider (eller öl) för resten av ditt liv! Det är väldigt enkel att kopiera, men du behöver lita på mig till 100%. Det har jag haft hela året nu och tänker fortsätta med, låt mig förklara hur det fungerar innan du skriker, nej! Det är omöjligt! Fusk! Så här är det:

Du litar på mig, va? Okej. Då går vi vidare. Låt oss säga att du dricker två burkar (10 kr var) varje helg. På en månad är det 80 kr, ungefär fyra helger, två burkar varje helg. Passar perfekt till fredagsmys, när du grillar på lördag eller avkoppling på söndag. Ynka 80 kr per månad är 960 kr per år. Vi kan avrunda till 1 000 kr per år som det kostar dig idag. När kommer du till gratis öl tänker du nu. Nu:

Investera 20 000 kronor i Kopparbergs aktie. Du vet att Kopparbergs cider, Sofiero öl och Fagerhult har funnits i många år, så risken är låg att bolagen konkar. Bolaget har funnits sedan år 1882 och nuvarande VD tog över år 1994. Finanserna är bra enligt börsdata och bolaget står stabilt, säljer bra och vinsterna finns. Framtidsutsikterna är kanske inte snabbväxande med stabila och ganska säkra. Hellre Kopparbergs än förhoppningsbolag inom biotech. Ok, nu har jag investerat, nu då?

Kopparbergs gillar att dela ut mycket av vinsten genom utdelning. Om du tror på bolaget så kan du köpa till exempel nu (på rimlig värdering) enligt mig och få 7,25 kr per aktie. Dina 20 000 kr ger dig 143 aktier för ett pris på 139 kr per aktie. Dom 143 aktier kommer ge dig den 24 maj en utdelning på 1 036,75 kr. Det betyder du kan spendera dom pengarna på deras cider och öl! Två burkar varje helg, hela året runt, resten av ditt liv (förutsatt att dom kostar 10 kr per burk).

Under året har vi 52 veckor, två burkar per vecka = 104 burkar om året som kostar 1 040 kr. Du får dom pengarna helt gratis från vinsten som Kopparbergs gör. Men priset kommer stiga nästa år, tänker du. Ja, men om du tror på bolaget så brukar dom höja vinsten varje år och betalar ut mer i utdelning också. Så det blir samma i slutändan ändå. Om en burk kommer kosta 20 kr, så kommer du troligtvis få  2 080 kr i utdelningar. Man behöver lita på bolaget. Life Hack!

Många år senare borde även aktiekursen gå upp och dina 20 000 kr som var investerade stiga i pris med. Det är bara att luta sig tillbaka, samla pengarna, dricka kostnadsfri öl och njuta av livet. Vågar du investera 20 000 kr?

Två Månadslöner

5 comments:

  1. Jag har också tänkt så tidigare fast med Carlsberg som jag föredrar.

    Handlar du din cider på Willys kan du köpa Axfood också. Till sist ska burken pantas och då ska du ha några Tomra-aktier också.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha man kan äga hela flödet av aktier! Tänk om Skatteverket hade funnits på börsen!

      Delete
  2. Anonymous07 May

    Mmmm! Så har jag oxå tänkt ibland! Till exempel om du har en avgift till Telia på 200kr månaden. Gratis Telia genom att ha utdelning så att Telia betalar mig 200 kr R12. Då är mitt Telia gratis. //erohT

    ReplyDelete
  3. Anonymous26 May

    I princip så är det ju så där det går till när man lever på sina utdelningar, om än inte öronmärkt på det viset. Men visst är det en fin idé att till stora delar ha ett aktieinnehav av företag som man handlar av, då blir ju plötsligt denna tankelek reell!
    /Christoffer S,

    ReplyDelete