Sunday, September 15, 2019

Hittade pengar del 2 av 2




Det var år 2014 och jag tillsammans med min fru åkte iväg på semester till Malta. Vi var i huvudstaden och allt var nära och bra, så vi promenerade runt om i flera dagar, badade, åt god mat och njöt av semestern. Hela resan kostade oss nära 9 000 kr och det var det värt, rekommenderar varmt. 

Vi hittade fina klippor som vi har i Bohuslän här i Sverige och hoppade från den ena till den andra. Bilden högre upp visar Bohuslän, men det såg ut väldigt likt ut där vi var i Malta. Det var där jag såg för första gången en skorpion. Som tur är var den död. 

Jag såg något som rör sig och lyste lite rött, solen reflekterade lite. Blev nyfiken och sprang fram för att se vad det är. Det var en sedel som blåstes bort med vinden och jag kunde knappt fånga den. Jag trampade ner den med foten och tänkte att det är en prank som någon gör, då det kan inte vara sant. Det var sant, jag lyfte upp en 50 euro sedel. Jag tittade vänster, höger och sa till min fru, vi går och spenderar den innan någon börja sakna den. Det fanns lite folk längre bort som solade och badade men det hade varit dumt att gå ditt och fråga om någon saknar 50 euro. Vem hade inte saknat den liksom? 

Det blev våfflor med nutella och jordgubbar. Av det som var kvar köpte vi pizza dagen efter. Jag tycker att 500 kr är mycket och man kan köpa en hel del för det. Det blev som en rabatt för resan. 

Som jag nämnt i andra inlägg så brukar jag ha tur och det är jag tacksam för. Undrar när och hur mycket hittar jag nästa gång. Som jag tycker nu, blir det svårare för varje år som går, då vi använder mindre och mindre kontanter. Kommer man hitta mobiltelefoner i framtiden? Det hade jag inte vågat att ta om jag hittade en. Det finns mycket mer där som är personligt, allt från bilder, telefonnummer, sms och appar. Det var bättre förr...

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment