Friday, September 6, 2019

Billerud överraskar igen



Billerudkorsnäs överraskar oss igen med ny lösning till e-handel. Det är som ni ser i bilden en stark bärkasse tillverkad av kraftpapperskvalité. Tanken är att den ska ersätta plastkassar som jag i alla fall får ibland när jag handlar på nätet. Den kommer att tillverkas i både brunt och vit och som jag uppfattar det, så blir det nog en kvalité som till exempel mjölpaket eller ännu starkare som cementpåse fast kanske inte så stark, det är ju oftast vanliga lätta paket som skickas...

Xpression E-Com som bärkassen heter är förnybar, återvinningsbar, och biologisk nedbrytbar. Den är möjligt att trycka på den med bra kvalité, vilket ger en god känsla för kunden och synlig reklam för tillverkare. Denna produkten är resultat av samarbete mellan Billerud och förpackningsmaskinsproducent JB Machines. 

Jag tycker att Billerud är nu lite mer offensiv på investeringsfronten jämfört med föregående år då vi inte hörde så mycket om investeringar. Kanske Billerud kom igång efter Grums investering och ser att de ger mer än det kostar, speciellt nu när räntan är fortfarande låg. Har du missat investeringen i Grums, så titta på denna klippen, visst är den bra? Jag kan titta om och om igen, älskar Billerud!


Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment