Wednesday, September 25, 2019

Rykten går



På tal om verkstad och sjunkande orderingångar har jag hört från bekant som jobbar på Scania att de börjar att säga upp folk som inte är tillsvidare. Bolaget förbereder sig för en avmattning i produktionen. Sant eller falskt får ni själva avgöra, men av det man läser på nyheter och vad folk pratar om på fikapaus känns det att det kompletterar varandra väl.

Jag tror att verkstad kommer att sjunka ytterligare därför avvaktar jag med nya aktieköp tills Trump eller fler dåliga nyheter kommer fram. Då ska jag kliva in och börja småköpa hela vägen ner, då jag vill utöka mitt ägande i fina, stabila bolag som har funnits i många år. 

Googlade lite snabbt "varsel" senaste månaden och fick upp Huskvarna som säger upp folk, Kabe, Sony, Suzuki, Mastec med mera i Sverige. Det pågår även en mindre varsel på IKEA, planerad varsel i Billerud som jag nyligen skrev om och finns lite andra bolag med omstruktureringar. 

Det är en hel del som händer och det är helt naturligt att det blir så, ekonomin går upp och ner i jämna mellanrum men oavsett vart konjunkturen befinner sig, så går den sakta upp. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment