Tuesday, September 10, 2019

Negativa nyheter positivt



Ibland kan negativa nyheter bli positiva för börsen, lyssna på Nordnets investeringscoach Alexander Gustafsson. Han berättar lite kort om denna vecka.

Han brukar lägga upp bra videos som är lätta att följa, lära sig och förstå. Det är inte allt som är relevant till just mig, så jag väljer ut det viktigaste. Rekommenderar starkt för nybörjare att titta på honom, speciellt investmentbolag och vad är aktier och fonder. 

Denna vecka är det fullt upp med jobbet och den stora händelsen idag är att Swedbank gått upp nästan 6% vilket var förväntad då aktien fick extremt mycket stryk. 

Castellum faller lite mot 200 kr nivå och vi ska inte glömma att substansvärde är på 186 om jag minns rätt nu. Jag avvaktar tills vi kommer under 200 kr då köper jag fler, men tror inte det händer då Castellum delar ut 3,05 kr aktie den 26 september som många vill åt. Enligt mina uträkningar kommer substansvärde öka närmare 200 kr i slutet av året, så priset är helt ok för långsiktiga. 

Är du tjänstemän och hade semester i augusti, så får du lite tillägg på lönen denna månaden, vilket ger lite extra pengar som kan såklart investeras. Alla spenderar pengar olika, men att investera i bra bolag är det bästa jag gjort. Du avgör själv hur du vill göra...

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment