Wednesday, September 11, 2019

Uppdatering Veteranpoolen



Veteranpoolen AB producerade ca 77 000 timmar under augusti 2019 att jämföras med ca 77 000 timmar under augusti 2018. Producerade timmar avser utförda och debiterbara uppdrag under perioden.

Det blir lätt en frågetecken om det är ok eller inte att bolaget inte höjde sina utförda timmar. Samma hände i juni och fortsätter det såhär så blir det ingen ökning i aktiekursen. Hittills under 2019:


Januari: 51 500 timmar ( +5% )
Februari: 51 500 timmar ( +8% )
Mars: 64 000 timmar ( +25% )
April: 77 000 timmar ( +17% )
Maj: 94 000 timmar ( +6% )
Juni: 81 000 timmar ( +1% )
Juli: 80 000 timmar ( +13% )
Augusti: 77 000 timmar ( 0% )

Mina förväntningar var på 84 700 timmar och det blev inget alls för augusti, inte superbra direkt för bolaget som borde växa lite varje månad. Jag kommer att avvakta lite och sjunker det till minus någon månad så kan det bli sälj eller köpläge beroende på vilken tidshorisont man har. Själv har jag nu en månad på mig att bestämma om jag vill vara kvar ett par år till eller sälja och köpa annat för. Det finns inte mycket annat heller som det ser ut just nu. Det som är mest intressant blir 3:e kvartalet, om det tjänar pengar eller inte. Går vinst per aktie neråt så påverkar det utdelning och då vill man hellre ha sina pengar på annat ställe som växer...

Just nu finns det 1315 ägare på Avanza och det har ökat med nästan 300 stycken på ett år vilket anser jag är positivt. Ju fler intresserade ju mer går kursen upp. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment