Saturday, October 19, 2019

Playstation 3 såld



Playstation 3 är äntligen såld. Hade den uppe på Facebook i över ett år och lyckades sälja den idag för det priset jag ville. Dessa extra pengar placeras såklart på börsen!

Tålamod är det enda man behöver ibland och resten sköter av sig själv. PS3 är värd mindre och mindre för varje år som går och nu kan man köpa den inklusive massa spel för 1 000 kr. 

PS3 tappar värde fort då det kommer ut nya konsoler med bättre spel och grafik. Nu har vi även PS4 och snart kommer PS5. Ingen vill ha PS3 längre. Jag loggade in mig igår för att testa om den funkar. Startade GTA5 och grafiken var riktigt dåligt, inte alls som jag minns. Jag hade kul för några år sedan, men när jag spelade kändes det som Minecraft. Vill inte ha PS3 längre och jag klarar mig utan konsol nu. Vill man spela online på PS3 så hittar den sällan spelare. Tack, men nej tack.

Varför köper jag inte nytt konsol? Jag tror alla konsoler vill att man ska betala för att koppla sig till nätet. Gäller både Xbox och PS (det var dock gratis på PS3 därför jag hade den). Löpande månadskostnad är det värsta som finns och jag hellre hoppar över att spela konsol helt och hållet. Jag väljer löpande extra inkomst alla dagar i veckan. Detta såklart i form av utdelning från mina bolag. 

Två Månadslöner blogg

No comments:

Post a Comment