Friday, October 11, 2019

Paul Samuelson



"Investing should be more like watching paint dry or watching grass grow. If you want excitemet take $800 and go to Las Vegas"
Paul Samuelson

Blev du nyfiken på vem han var kan du läsa på nobelprize hemsida. Av ren slump hittade jag hans quote vilket var riktigt bra tycker jag. Att investera ska vara tråkigt. Lika tråkigt som att titta på hur gräset växer eller färg torkar. 

Du köper bolag långsiktigt och hoppas på att det blir värd mer i framtiden. Med långsiktighet menar jag minst 5 år, det är då sannolikheten är på din sida, oavsett hur konjunkturen rör sig. Inte för att sälja med vinst om några månader, det kallas för spekulation. Vill du se dina pengar växa ska du äga fina bolag långsiktigt. Som tur är så finns det gott om fina bolag i Sverige. Jag har mina favoriter i min portfölj, har du sett vilka de är? Tryck här så kommer du ditt på en gång.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment