Tuesday, October 15, 2019

Intervju



Som rubriken säger så har Två Månadslöner varit på intervju. Det är på samma bolag, fast annan avdelning. Det är den första ansökan som jag skickade iväg och fick intervju veckan efter, vilket är riktigt bra. 

Nu är det fullt fokus på att byta avdelning och jag kommer inte sluta söka nya jobb tills jag får det. Det är tydligen den enda sätet att höja upp sin lön för min del. Man får mer ansvar och mer komplicerade arbetsuppgifter, men jag anser att det är det värt. Lönen är bättre och man får ändra lite på rutinen som man har fastnat i. 

Intervjun gick bra, standard frågor som jag fick och som jag ställde själv. Det tog nästan en timme att gå igenom tjänsten, frågor och mina kunskaper och mål. Det var dock lite svårt att avläsa chefen om intervjun gick bra eller mindre bra.

Oavsett om jag får tjänsten eller ej så är jag glad att jag tog chansen, då jag lärt mig mer om hur intervjuer fungerar och att de är rätt lika varandra. På något sätt känns det även tryggare ju fler intervjuer jag går på. Klart att man är lite nervös, men det är för att man verkligen vill få jobbet. 

Svaret kommer nästa vecka om jag fick den nya tjänsten eller ej, så jag uppdaterar er så fort jag vet mer. Undrar hur länge har du varit på samma arbetsplats? För mig är det snart 2 år och jag känner mig redo att börja med något annat.

Två Månadslöner Aktieblogg

No comments:

Post a Comment