Friday, October 25, 2019

Arbetsintervju



Två Månadslöner har fått ett svar angående arbetsintervju. Jag kommer att berätta lite kort hur det gick och om jag fick jobbet. 

Det hela började för en eller två veckor sedan när jag ansökte jobbet och fick intervju. Den gick bra, vi gick igenom tjänsten, ställde frågor till varandra och det hela kändes bra. Det var dock svårt att avläsa framtida chefen om jag kommer att få jobbet eller inte.

Dagarna gick och jag kunde se nya ansikten på besök hos oss i huset, vilket var definitivt sökande till tjänsten. Som jag uppfattade av chefen var det inte speciellt många sökande. Jag har i alla fall sett tre.

För någon dag sedan fick jag en till möte där det stod uppföljning. Jag visste inte om det är andra intervju eller om det är feedback från den första intervju. Lite otydligt och jag hoppades på en intervju såklart.

Tyvärr blev jag lite besviken när chefen meddelade att tjänsten är tillsatt och jag kommer att få lite feedback från intervju. Chefen tyckte att jag gjorde det bra och visade mycket vilja och nyfikenhet, men tyvärr räckte inte detta. För att få en uppfattning av mig så har chefen frågat andra i sin avdelning. Andra känner inte till mig så mycket heller så jag fick ingen bra omdöme. Det blev helt enkelt neutralt och chefen ville att jag kunde ha frågat och diskuterat mer med hans avdelning. Alltså visat mer intresse och nyfikenhet kring tjänsten.

Jag visste dock inte att en tjänst skulle dyka upp där, därför visade jag ingen intresse under tiden jag jobbade. Har lärt mig en hel del från mötet och tar det med mig vidare. Nu ska jag visa intresse även på andra avdelning, vem vet, kanske fler tjänster dyker upp? 

Den andra saken jag lärt mig direkt efter mötet är att komma bra överens med alla, då chefen frågar andra om deras uppfattning om mig. Man vill ju göra ett bra intryck, så nu jobbar jag på att småprata lite med alla, skämta och ha kul på jobbet.

Två Månadslöner aktieblogg

No comments:

Post a Comment