Monday, October 14, 2019

Höst



Hösten är verkligen här och rapport perioden för mina bolag börjar redan på fredag. Bolag som rapporterar först är Investor, Volvo och Castellum. Jag kommer att läsa igenom alla rapporter noggrant under helgen och lägga upp mina tankar här på bloggen. Missa inte det.

Ganska ofta kan det uppstå fina köplägen när bolagen lyckas inte leverera enligt förväntningar. Som ett exempel är Securitas som växer och tjänar mer pengar varje kvartal, men inte så pass mycket som experterna trodde, kursen rasade från 169 kr till 141 kr. Det är hela 16% ner på två veckor. Kursen börjar återhämta sig och är idag på 150 kr.

Jag ska göra samma sak som jag gjorde med Securitas, köpa lite i taget hela vägen ner, för att man vet inte när kursen bottnar och börjar stiga igen. Jag tror på mina bolag och tillfällig dipp i kursen gör ingenting. På lång sikt blir det säkert en bra investering.

Denna vecka blir det ingen köp av aktier, först ska rapporterna analyseras för att ta reda på vad aktier är värda. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment