Saturday, July 1, 2023

Sidoinkomster når nya rekord



Dom bästa månaderna för mig under året är när jag slår rekord och just i juni blev det ett nytt rekord från sidoinkomster. Det är såklart väldigt roligt och inspirerande att fortsätta bygga en rejäl bas fram till min tidig pension, då blir det en extra klirr i kassan när det är väl dags. 

Totalt blev det 4 480 kr i juni från en mängd olika försäljningar. Bland annat bokförsäljning, min fru har varit på loppis där hon sålde örhängen och popcorn, fortsatte klippa hundar och även denna blogg med sina reklamintäkter. 

Från början när jag skapade bloggen så hade jag som mål att tjäna 1% av vad Kronan till Miljonen tjänar. Han var/är nog största bloggare som skriver om aktier och sparande och hans bloggintäkter varierar från 5 000 - 10 000 kr verkar det som. 1% är ungefär 50-100 kr.

Jag har äntligen kommit upp till ungefär 50% av vad han tjänar per månad. Mina inkomster är dock inte bara bloggen men mycket av allt annat vi håller på med. En annan sak är också att vi är två som bidrar till inkomsterna och han är själv. Hur som helst är det totalen som är intressant för mig. 

Jag och min fru får in mellan 1 000 och 4 500 kr per månad från sidoinkomster som tar bara några timmar per månad. Äntligen är jag stolt över det och är inte pinsamt att säga till andra att jag tjänar 100 kr per månad, nu kan jag säga att det är flera tusenlappar varje månad utöver lönen. 

Just nu håller jag på med ett kortlek som ska testprintas om några veckor, själva design är under mina höga förväntningar men just i början är det ett test. Det som är viktigt är att se om tryckeriet kan tillverka den som jag vill, om dom kan plasta in den, tillverka förpackningen, om papperskvalité är tillräckligt bra, om designen är i mitten och ser bra ut samt mycket annat. 

Självklart kommer ni som är intresserade kommer kunna köpa den, men först måste jag se till att kortleken är tillräckligt bra, jag säljer inget som är halvdåligt. Det är riktigt svårt att skapa ett kortlek, komma på idé, skriva regler, provspela, göra design, tryck osv. Men det går åt rätt håll! Om jag lyckas blir det 14:e inkomst hemma hos oss och ni som känner mig vet att jag kommer komma på fler! Det kan jag lova.

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Grattis! Bra jobbat, och kreativt med så många olika ideér! Hoppas du har en bra sommar!

    ReplyDelete