Monday, July 31, 2023

Sidoinkomster i JULI



Juli månad är avslutad och jag måste säga en gång till, tiden går sjukt fort! Vi har ju precis börjat året och nu är det mindre än hälften kvar. Att spara på börsen är det bästa man kan göra för sin privatekonomi, pengarna växer också snabbt om tiden går snabbt. Det är ju trots allt det enda man behöver på börsen, sätta in pengarna och vänta. Som sparkonto, fast roligare eftersom man är delägare i sina favoritbolag.

I slutet av varje månad brukar jag rapportera för er hur det har gått för mig och det är faktiskt bättre än jag hoppades på när månaden började. Jag har som mål att tjäna 30 000 kr i sidoinkomster som jag skrev den 6 januari och vi ska kika närmare på hur det ser ut idag. För att förtydliga, det är 30 000 kr för 2023 utanför våra löner från arbetsgivaren.

Juli månad skrapade vi ihop 1 290 kr från diverse sidoinkomster. Hittills i år är vi uppe på 14 900 kr av 30 000 kr och det är fem månader kvar. Det saknas strax över 3 000 kr per månad och som det ser ut nu, kommer vi inte nå det. Dock vet man aldrig, vi är väldigt aktiva och det räcker med en bra julmarknad och så vänder det. 

Kortlek som jag har skapat kommer också tillverkas, det är mindre detaljer som är kvar nu. Det är oerhört svårt att räkna på det, eftersom jag inte vet hur stor efterfrågan blir. Beställer jag 50 styck så blir dom dyra. Beställer jag 500 så blir dom billiga, men kommer jag lyckas sälja så många? Det kanske tar 5-10 år för att bli av med dom? Att köpa in dom kostar också tiotusentals kronor. Hade du köpt ett kortlek som jag har skapat som är lite likt Uno (fast bättre)? För hur mycket?

Antalet läsare på bloggen har ökat från 21 823 förra månaden till 27 900 läsare denna månad. Över 20 000 läsare kom från Sverige, över 2 000 läsare från Danmark och konstigt nog över 1 000 besökare från... Israel? Kul att det går bra, då ser jag det som ett kvitto att jag gör ett bra jobb. Om ingen hade läst bloggen hade jag lagt ner direkt. Tack till dig som läser!

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Hej,
    Helt fantastiskt bra jobbat! Att ha mål och en riktning betyder allt och det man fokuserar på växer. Du är levande bevis på det. Men så spännande med kortleken! Följer!
    Ha det så gott och en fin dag!
    Anneli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Tack, det värmer hjärtat när du säger så! Du kommer inte missa det, jag lovar! :)

      Delete