Thursday, January 9, 2020

Mina mål för 2020



Jag brukar inte ha någon mål för året, men om jag ändå fått samla ihop dom på något sätt så hade det varit dessa:


  • Träna eller ta en promenad varje dag minst 10 min
  • Skriva inlägg varje dag (var inte oroliga om jag missar någon dag)
  • 75 000 sidvisningar totalt per den 31 december 2020
  • Tjäna minst 1 200 kr från bloggen via annonslänkar (det jag rekommenderar är faktiskt bra saker som jag har själv använt eller använder just nu. Blir det noll så slutar jag blogga år 2021) 
  • Spara minst 10% av månadslön varje månad i antingen aktier eller fonder
  • Köpa hund
  • Åka till havet med hunden
  • Sälja saker vi inte behöver
  • Renovera huset
  • Umgås mer med familj och vänner
  • Lära mig något nytt


Vad har du för mål för 2020? Kanske skapa investeringssparkonto (ISK) på Avanza? Du kan börja där och sedan läsa på om olika investeringsalternativ, kanske följa några bolag som du är intresserad av men vågar inte köpa än?

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Bra mål du har satt upp! Jag tror att du kommer klara dem alla galant :)

    Ska bli spännande att följa dig och målen under året :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det fixar jag nog, än så länge går det enligt planen :)

      Delete