Tuesday, February 4, 2020

5 gratiscourtage från Avanza



När jag bläddrade bland inställningar på Avanza så hittade jag erbjudande om 5 gratiscourtage för varje ny kund du hittar till Avanza. Häftigt! Det har jag inte sett innan. 

Köper du 5 gånger för 400 kr så är det kanske inte värt, då du endast tjänar 5 kr från courtage. Köper du däremot Fortnox aktier eller något liknande på andra handelsplatser där courtage kostar 19 kr så blir besparingen lite bättre på hela 95 kr. Det kan inte vara så svårt att hitta en ny medlem, eller?

Är du helt ny på sparande och vill skapa konto får du gärna använda följande länk och det ger mig som sagt fem courtagefria köp. Som ny medlem köper man aktier courtagefritt upp till 50 000 kr. Därefter kostar det 0,25% när det överstigen 400 kr.

Det blir lite kortare inlägg under veckan då jag inte hinner att skriva långa analyser av bolag varje dag. Full fokus just nu på 6 februari, då kommer två rapporter. Den ena är Axfood och den andra är Securitas. Det är dom två jag ser fram emot att läsa och analysera. Tror att båda kommer göra högre vinster och utdelningarna hamnar på 7 kr för Axfood och 4,6 kr för Securitas, men man vet aldrig. Jag har redan fått flera positiva överraskningar av andra bolag.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment