Saturday, February 29, 2020

En sak till som jag lärt mig



Jag gillar att lära mig nya saker, idag har jag valt att lära mig byta batterier på klockor. Med hjälp av Youtube videos, en kniv och skruvmejsel lyckades jag öppna alla våra 7 klockor som vi hittade långt in i byrålådan. Det enda som saknas nu är att beställa bra och billiga batterier och efter lite letande hittade jag en bra hemsida.


"Detta inlägg är en annons för Batteriexperten SE och innehåller annonslänkar."

Batteriexperten hade bästa priser när jag jämförde med andra butiker och där blev det ett köp. Fri frakt såklart, annars hade jag inte köpt. För knappt över 100 kr kommer jag att få 7 fungerande klockor. Innan trodde jag att jag måste till en affär för att få hjälp med batteribyte men det är hur enkelt som helst tydligen.

Dessa gamla och fina klockor tycker jag mycket mer om än de moderna, digitala klockor. Jag vill se tid och inget annat. Jag vill inte veta hur många steg jag har gått, hur hög min puls är och definitivt inte att det är dags att röra på mig. Jag vet själv när jag borde röra på mig och när jag är stressad. Vi redan har så mycket teknik runt oss att ibland vill man bara stänga av allt och gå ut i skogen istället. Därför längtar vi tills våren när vi får hämta hem vår hund. En stor, vit pudel... 

Vad gör du på helgerna?

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Grymt jobbat! Jag är inte så teknisk så jag hade nog gått till affären :) Helgen är ganska lugn; träffa lite vänner, skriva blogginlägg för veckan och träna lite. Vad gör du denna helg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tycker att du hade klarat dig bra :) Det är bara att prova, vad är det värsta som kan hända? Det är som vanligt, städa, laga mat, handla, skriva blogg, söka jobb, träffa en kompis, kanske titta på nåt film eller youtube, räkna på vilka aktier är mest köpvärda... :)

      Delete