Tuesday, February 18, 2020

Man får aldrig en chans till för att göra första intrycket



Hela kvällen har jag spenderat på att undersöka det vanligaste frågor som ställs på en intervju. Jag vill bli förbered så mycket som möjligt för att få jobbet. Som tur är så är google och youtube riktigt bra komplement till mina egna tankar och man kan hitta oerhört många bra tips. Det gäller bara att göra om dessa så att det skulle passa mig och det jobbet jag söker.

Det är nog första gången jag är så nervös inför intervju och jag som känner mig bäst är det nog för att jag vill verkligen ha den. Nu har jag gjort min research om frågorna, bolaget, mig själv och jobbet. Det som saknas är bara att träffa dom och få en bra känsla. Första intrycket är väldigt viktig och man får bara en enda chans. Jag ska försöka att göra mitt bästa!

Hoppas ni håller tummarna för mig och jag ser fram emot morgondagen! Det bästa som kan hända är att jag får jobbet och lönen jag vill ha. Det sämsta som kan hända är att jag spiller kaffe på mig själv eller att jag får ett nej, tack, vi hittade en annan kandidat. Då har jag en lång semester framför mig, vilket är inte heller helt fel!

Två Månadslöner

4 comments: