Sunday, February 9, 2020

Köpstopp aktier



Våren är snart här, solen skiner, nästan 10 grader plus och fåglarna kvittrar. Även dagarna blir längre vilket ger motivation att gå ut och börja göra något. Då vi bor i ett hus är det lätt att hitta en projekt eller två.

Igår har jag varit ute och städat trädgården samt byggt ut hundgården. Nu är den dubbelt så stor på hela 21 kvm för att bli exakt. Anledningen var att hunden ska ha mer plats än hunden behöver. Vår rastgård och hundbox uppfyller nu alla krav som jordbruksverket ställer. Det gjorde även innan men det var precis på gränsen. Det finns även tankar att skaffa två hundar i framtiden så det är bättre att vara förbered redan nu.

Vad menar jag med köpstopp? Jag har valt att sluta köpa aktier i februari och även en bit i mars. Istället investerar jag i huset. Hundgården har blivit större, inom några veckor påbörjas utbyte av pelletspanna till bergvärme, trädgård kommer att göras om efteråt och hund ska köpas. När allt är klart kommer vår staket bytas, husmålning avslutas och pool rengöras. 

Hoppas att vi hinner med allt innan sommaren så vi kan njuta av mer eller mindre färdig hus under våra semestrar. Det hade varit underbart! 

Nu har jag endast ett öga på mina bolag och väntar efter riktigt bra fyndpriser. Annars avvaktar jag tills utdelningar börjar trilla in på kontot. Första utdelningen kommer i slutet på mars från Axfood och sedan blir det bara fler och fler utdelningar. För dessa kommer jag köpa fler aktier såklart. Ränta på ränta är bäst.

Investerar du på andra ställen förutom börsen? Eget företag? Hus? Utbildning?

Två Månadslöner

3 comments:

  1. Spännande projekt på huset! Vi äger vårt boende men i övrigt kör jag bara investering på börsen för tillfället men skulle gärna vilja hitta lite andra investeringsmöjligheter med :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Jag tycker det med, kul att vara ute en hel dag och inte tänka på börsen :) Jag loggar ändå in varje dag och snabbläser nyheter men inte så noga som innan. Du kommer säkert på något bra alternativ till börsen!

      Delete
  2. Vi hade bara en massa hårda vindar och regn igår, storm :(

    ReplyDelete