Monday, November 11, 2019

Uppdatering



Två Månadslöner uppdateras varje dag, ibland på morgonen, ibland på kvällen beroende på hur mycket tid som finns att skriva. Det som jag skriver om är följande:

Bolagsrapporter, Extra inkomster, Aktier, Fonder, Tips, Skulder, Sparande, Investeringar, Amorteringar, Räntor, Nyheter, Analys, Ekonomi, Lön, Skatter, Bevakningar, Uträkningar, Sparkvot, Utveckling, Försäljning, Läsarfrågor samt Övrigt.

Privatekonomi är alltså väldigt brett område där man kan skriva mycket om. Är det något som ni saknar på bloggen eller vill läsa om får ni hojta till så fixar jag det. Ett tips är att ni kan trycka på Labels på höger sida, till exempel Aktiefond, så får ni alla posts som handlar om Aktiefonder.

Idag är det måndag och jag känner samma som många andra. Varför går jag till jobbet varje dag, måndag till fredag för den lilla lönen jag får? Sedan när jag tänker efter så går tiden rätt fort och lönen trillar in på kontot igen, för vilken jag köper fler aktier för. Drömmer är kvar, att sluta jobba så fort som möjligt. Om det inte går, då vill jag jobba mindre, som till exempel 50%. 

Jobbsökande pågår för fullt och jag hoppas det nappar någonstans så att jag kan få nya arbetsuppgifter, träffa nya människor och att jag lär mig något nytt. Det bästa med att byta jobb är att få slutlön från den första och en lön från den nya arbetsplatsen. Två Månadslöner tackar man inte nej till!

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Anonymous13 November

    Hej! Nu har jag glömt att läsa dig en tid, men ska läsa ikapp nu! Lägger till dig i min blogglista! Jag söker också jobb och hoppas på positiva besked snart. Behöver verkligen lite ny energi om jag ska orka med att jobba!

    Må så gott!

    Mvh Louise

    ReplyDelete