Tuesday, March 24, 2020

Jag har blivit skickad hem



Även jag har blivit drabbad och ska börja arbeta hemifrån. Corona virus är nu överallt i alla nyheter, företag och vid fikabordet. När jag hade frukost idag så var vi 8 personer på jobbet och annars brukar det vara fullt. Hela huset brukar äta tillsammans och då är vi minst 50 personer. Vid lunchtiden gick vissa till och med hem...

Jag börjar att bli trött på hela pandemin och längtar tills det är över. Man får inte resa, samlas i stora grupper, man vågar inte hosta eller bli sjuk och det går inte heller att köpa pasta eller ris. Har varit på Willys igen och de saknar vissa varor fortfarande, det finns dock en massa toapapper! 

Börsen har börjat återhämta sig lite efter nedgång på -30%, så idag ser det mycket bättre ut, mina aktier gått 7% upp, vissa mer och vissa mindre. Sämsta aktierna i portföljen just nu är Swedbank och Securitas, men jag tror på dom på lång sikt. Det är det som är farligt, när man säljer sina aktier i nedgången och de går sedan kraftigt uppåt. Jag behåller allt och återinvesterar utdelningarna. Eftersom jag är fullinvesterad just nu så avvaktar jag och ser vad som händer.

Tror ni att krisen är över eller tror ni att det blir värre innan det blir bättre?

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Hej!

    Längtar också tills allt är över. Här känns det som att det börjar pratas lite mer om att någon/några börjar gå tillbaka till jobbet, iaf inte är hemma heller tiden.

    Jag tror det är omöjligt att svara när botten är nådd. Jag vågar inte gissa alls, skulle någon ändå tvinga mig under hot att gissa så skulle jag säga att botten inte är nådd. Men jag hoppas det vänder uppåt snart :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner25 March

      Härligt att höra att vissa börjar gå tillbaka till jobbet. Ekonomin repar sig till slut.

      SÅ fort det kommer positiva nyheter tror jag att vi lämnar botten, eftersom många aktier är undervärderade. Finns inte mycket mer plats att gå ner för vissa aktier.

      Delete