Monday, March 23, 2020

Ner igen och igen



I stort sett alla bolag på börsen går ner. Jag som loggar in varje dag ser mina investeringar tappa värde dag för dag. På vissa bolag ligger jag -30% fast jag trodde att jag köpte billigt. Just nu känns det som att vi kommer aldrig upp igen...

Ibland tittar jag på börsdata.se och tittar igenom mina bolag och deras vinstgrafer, kursgrafer och utdelningsgrafer. Det ser riktigt fint ut och vissa bolag har lyckats att höja sina vinster senaste 10 åren. Hur kan man tro att dessa bolag går under?

Antingen kan man logga ut och inte titta på nedgången eller vara aktiv och köpa på sig mer. Att gå mot strömmen är riktigt svårt, speciellt när alla säger sälj. Efter ett par år kommer vi att blicka tillbaka och tänka efter, det var faktiskt en börskrasch vi gick igenom, varför köpte jag inte mer?

Jag fortsätter handla för de kronor jag har kvar och kan nu lugnt säga att jag är 100% investerad. Har investerat allt som jag ville och nu återinvesterad jag det jag får från utdelningarna. Vissa av dom har blivit framflyttade, andra sänkta och vissa kommer kanske till och med tas bort. I stora hela påverkar det ändå inte min långsiktiga plan. Jag är säker på att allt blir mycket dyrare i framtiden.

Den 25-26 kommer utdelningar från Axfood och Castellum och dom kommer att sättas i arbete direkt. Jag kanske har fel, men av det jag ser just nu är det många bolag som är riktigt billiga med tanke på hur mycket pengar de kan tjäna varje år. Även om det blir en paus på 3-6 månader så kommer dessa bolag igång igen, vi klarar oss inte utan dom. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment