Tuesday, March 17, 2020

Skatteåterbäring eller inte?



Idag kan man deklarera på skatteverket och om man inte gör ändringar får man sina pengar redan i början på april. Det är ganska snabbt ändå med tanke på hur långsamt myndigheter brukar jobba.

För mig blev det ingen skatteåterbäring, istället ska jag betala tillbaka 900 kronor. Jag tror att anledningen är felskattad bonus som jag fick förra året. Känns konstigt att vara på andra sidan och betala tillbaka, jag har alltid fått pengarna från Skatteverket. Hoppas att ni får lite pengar tillbaka som ni kan investera, det hade jag gjort!

Livet har kommit igång igen, fått svar från kommunen att ansökan till bergvärme installation är godkänd, ett av fönsterna som läckte vatten blev korrigerad av ett företag, så slipper vi även denna bekymmer, vi har även fått svar angående vårt hund att den kommer inte föddas då något blivit fel, så nu måste vi gå över till plan B. 

Börsen har givit oss en underbar tillfälle att fylla på aktier till nästan halverade priser, vilket jag tackar för. Portföljen fick en rejäl påfyllning av Axfood, Castellum, Investor, Securitas, Skanska och Volvo. 

De andra bolagen jag äger blev det inget köp. Swedbank har jag redan mycket av. SCA och Billerud har jag lyckats köpa väldigt billigt sedan innan så jag har runt noll i avkastning just nu fast det gått ner -25% senaste dagarna. Nibe, Embracer och Fortnox är fortfarande dyra med höga multiplar så jag köper dom sist när jag är nöjd med resterande innehav.

Har funderat på vilka nya innehav jag vill ha i portföljen men jag kommer inte på några. Imorgon berättar jag vilka bolag är populära bland andra och varför vill jag inte äga dom. Bolag som jag ska berätta om är bland annat H&M & Latour. Lägg gärna i kommentarfältet vilken bolag ni vill att jag ska ta upp. Jag har säkert en anledning till varför jag inte har den!

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment