Tuesday, December 3, 2019

Jobbintervju



Har äntligen fått en ny intervju på ett externt företag. Av det som jag har hört av mina kontakter, så borde det vara lägre ingångslön, lite längre resväg för mig och svårare att göra karriär inom området. 

Varför är jag ändå nyfiken kan man undra och varför sökte jag där? Anledningen är att jag tror att jag kan förhandla mig till en bättre lön än det jag har idag, det är bra att knyta kontakter med andra företag och potentiella chefer även om det är bara intervju, jag vill gå framåt, lära mig nya system, träffa nya människor och göra något annat. Varför ska man sitta på samma ställe, göra samma uppgifter år efter år efter år?

Precis som allt annat så kommer ni vara uppdaterade om hur det gick och jag kommer även uppdatera er om vilka frågor som ställdes med mera. Jobbsökandet började för ungefär 2 månader sedan och det är första intervju på ett externt företag. Håller tummarna att det går bra!

Två Månadslöner

1 comment: