Monday, December 30, 2019

Mest lästa inlägg 2019



Min portfölj har fått över 800 visningar under 2019 vilket är jätteroligt. Jag har inte heller bloggat hela året så det känns extra bra. Portföljuppdatering kommer imorgon och kommer att se lite annorlunda än idag, så istället berättar jag vilket inlägg har fått flest läsare.  

Den heter "Vem är jag?" och har fått flera hundra läsare nyfikna. Varför är det så? Det måste vara på grund av att jag skapade en ny blogg och många inte visste vem jag är eller varför ska man följa min resa och inte någon annans?

Dom flesta jag följer skriver om aktier och fonder. Även jag skriver om aktier och lite om fonder, men jag kryddar bloggen med annat kring ekonomi som skatter, räntor, alternativa investeringar, bostäder, bilar, husdjur, mat, rabatter, länkar till produkter som har bra pris och mycket annat som gör att man kan spara mycket pengar varje år. 

Pengarna som sparas kan såklart användas till det man älskar eller investeras för att dessa ska växa. När pengarna växer så kan du göra fler saker du älskar eller investera ännu mer.

Att spara bara i aktier och strunta i allt annat är ingen bra idé. Att investera på flera olika sätt, att spara vid sidan om, att amortera på sina lån och att se över ekonomin, minska skulder och få lite pengar vid sidan om från sin hobby är det rätta vägen att gå. Blir man uppsagt så får man ändå lite pengar från andra inkomstkällor. Det är mycket tryggare för både dig och din familj. 

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Väldigt bra inlägg som blev ditt mest lästa i år! Ser framemot morgondagens portföljuppdatering :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är trevligt att fler och fler läser bloggen :)

      Delete