Friday, December 13, 2019

Securitas köper Fredon Security



"Vår ambition är att vara det ledande säkerhetsföretaget i Australien. Förvärvet av Fredon Security ger oss en stark position att leverera kvalitativa tjänster inom elektronisk säkerhet till våra kunder", säger Andreas Lindback, divisionschef för Securitas AMEA.
Vilken inställning inför framtiden! Att vara ledande säkerhetsföretag i Australien! Jag blir verkligen imponerad varje gång det kommer nyheter från Securitas! Att köpa en konkurrent är aldrig fel, då växer ditt eget bolag och konkurrensen minskar. Aktiekursen gick upp endast +0,76% idag och jag tycker det borde ha gått upp mer.

Securitas är verksam i 59 marknader och har över 370 000 anställda. Det är inte litet bolag. Jag har märkt dock att när aktiekursen i Securitas stiger för fort och för mycket så rasar kursen ner efter dåliga nyheter, oavsett hur små det är. Ibland kan det vara en analytiker som vill skriva något dåligt om bolaget, att kursen är övervärderad eller liknande. 

Det mesta man läser om köp och sälj rekommendationer är bara brus. Jag brukar gå efter fakta och dessa finns i rapporter. Tjänar bolaget pengar varje kvartal och gärna att det stiger så kommer aktiekursen också gå upp förr eller senare. 

Jag längtar tills det kommer en dålig nyhet så passar jag på och köper fler aktier i denna fina bolag. Jag tror de har framtiden för sig.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment