Thursday, January 23, 2020

Hjälp mig förstå en pressmeddelande



Pensionärer från Veteranpoolen kommer att underlätta för tågresenärer inom Öresundstågstrafiken vid eventuella trafikstörningar enligt gårdagens pressmeddelande.

Ett avrops avtal mellan Veteranpoolen och SJ Öresund AB syftar till att öka närvaron och ge en bättre service till resenärer genom kundvärdar på perrongen. Uppdraget är löpande med start december 2020.

Veteranpoolen behöver därför rekrytera ytterligare ett hundratal pensionärer i Syd- och Västsverige som känner att de vill göra samhällsnytta. Det är ett plus om de bor nära stationen. Är det någon av er läsare som är intresserade är det bara att skicka ett mail till Veteranpoolen!

Avtalet omfattar 39 stationer i Syd- och Västsverige och 13 Veteranpoolen-kontor. Stationer som omfattas av avtalet är bland annat: Göteborg C, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg, Halmstad, Ängelholm, Helsingborg, Landskrona, Kalmar C, Nybro, Växjö, Älmhult, Karlskrona, Karlshamn, Kristianstad, Hässleholm C, Lund, Malmö C.

Det som jag inte förstår är vad kommer Veteranpoolens pensionärer att göra? Kommer de jobba på tåget som extra hjälp? Kommer de vid trafikstörning med kaffe och hembakade bullar? Eller är det en mer permanent lösning att det finns alltid någon på plats? Hjälper ni inte mig reda ut det så kommer jag nog skicka ett mail direkt till Veteranpoolen och fråga.

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Hej!

    Jag har inte läst pressmeddelandet men baserat på det du skriver verkar tjänsterna vara att vara "kundvärdar på perrongen". Om jag skulle gissa så blir de kontaktade om det är någon trafikstörning och får då agera lite "guide" på perrongen och hänvisa resenärerna till eventuella ersättningsbussar etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tänker att vinsterna borde öka lite om de anställer ett hundratal veteraner. Men det är långt till december, vinsterna syns först 2021 då. Tack Dividend Guy!

      Delete