Monday, October 17, 2022

Halloween den 31 oktober 2022



"Detta inlägg är en annons för Partykungen.se och innehåller annonslänkar."

Halloween: En dag när man kan klä ut sig till någon annan. Jag brukar handla mina saker på bland annat Partykungen och har gjort så i flera år. Det är både billigt och jag får tillbaka lite via annonslänken. Win-win. Har ni inte hunnit handla så gör gärna via länken, så stöttar ni bloggen också ❤

I år är halloweenhelgen den 29-30 oktober vilket passar helt perfekt. Vi har redan beställt en massa roliga och läskiga saker. Jag själv har en läskig dräkt från Scream, har en rolig sommar carry on haj och nu saknade jag något enklare, så i år tänker jag bli polis. Varför inte liksom? Jag gillar halloween, man kan slappna av och göra något annorlunda, något kul.

Söndag den 30 oktober ska vi inte heller glömma att vrida klockan bakåt en timme. Hur kommer man ihåg det om det ska flyttas fram eller bak? Vad gör du med utemöbler nu på hösten, du tar dom tillbaka. På våren lägger du fram dom. Enkelt. Det var mycket tjafs om vi ska sluta vrida på klockan helt men det uteblev. Vi vrider fram och tillbaka som vanligt. Den 31 oktober blir riktigt mörkt kan jag lova. Winter is coming.

Idag ser jag fram emot att köpa fler aktier och efter blodröd fredag i USA hoppas jag verkligen att det går ner på måndag här i Sverige, det brukar följa USA ganska mycket. Under fredag förmiddag steg svenska indexet kraftigt och jag trodde att börskraschen var över men boom, USA öppnade och allt gick ner igen. Många investerare är oroliga, men frågan kvarstår, vill du köpa fina svenska bolag billigt eller dyrt? Börsen är dom flesta dagarna spännande att följa. 

Denna vecka blir det en massa rapporter så jag ska uppdatera bloggen på kvällarna istället för tidigt på morgonen så ni vet det. Det ska ju läsas, granskas och godbitar kommer tas ut så slipper ni läsa dom själva. Jag tror starkt att knappt någon bolag har hittills påverkats av höga räntor eller högt elpris, inte bland mina innehav i alla fall.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment