Saturday, October 1, 2022

Sidoinkomster slår rekord!



September har varit en bra månad, jag fyllde år, gjorde en utlottning av en bok, min hemlig projekt som jag jobbar på börjar ta form och kommer visas här på bloggen någon gång i framtiden med förklaringar på vad jag gjort, vad det har kostat och hur mycket vinst jag tänker göra från den. Pengamässigt har det också gått riktigt bra. Under månaden fick jag ett samarbete med Krokodilprofil och bloggen har samlat ihop några kronor via reklam. Utöver det har min fru lyckats sälja några akvarietillbehör. Eftersom jag fyllde år fick jag även lite pengar som present.

Totalt har familjen Två Månadslöner samlat ihop 4 100 kr extra vilket är riktigt bra. Det måste vara vårt nya rekord. För några år sedan var det noll varje månad men nu börjar man se frukterna. Det tar tid att bygga ihop sidoinkomsterna, det tar tid för research och det tar tid att lära sig samt testa sig fram tills man hittar ett sätt som fungerar. Dom flesta tänker att det är inte värt tiden för några hundralappar och det har dom rätt i, men med tiden växer hundralappar till tusenlappar. 

Samma gäller börsen och utdelningar. Det är pengar som kommer från vinster i företag som delas ut till aktieägare. Vissa år är det mer, vissa år är det mindre, men om bolaget har stabil intjäning så är det oftast en trygg kassaflöde som oftast stiger med åren. Första året fick jag endast 1 190 kr i utdelningar, i år förväntar jag mig över 14 000 kr i utdelningar. Nästa år, ännu mer, mellan 16 000 - 20 000 kr. Tusenlappar blir med åren tiotusenlappar och någon gång om 20 år kommer utdelningar uppgå till över 100 000 kr om året. Ränta på ränta är svaret. Den som förstår den blir rik.

När jag får pengarna sätter jag dom tillbaka i arbetet (köper aktier) och då får jag ännu fler utdelningar året efter. Med åren blir det ränta på ränta som det kallas och pengarna växer exponentiellt. På detta sättet blev många sparare miljonärer och jag kör samma spår, varför ändra ett fungerande strategi. Det fanns ingen Bitcoin, Dogecoin eller Ethereum innan och det behöver man inte ha nu heller. Köp stabila bolag som visar fina vinster så kommer du långt med tiden.

Tiden går fort. Alla som jobbar, har barn, går till skolan eller har flera hobbys kan hålla med mig. Tiden går riktigt fort och nu är september redan över. Snart blir även oktober över och så vidare. Börsen behöver tid att både falla i värde och fortsätta uppåt. Ekonomin som helhet i världen har också dåliga år, men dom flesta åren är ändå positiva. Ge börsen tid, så ser du dina pengar växa med åren. Om du sitter på köpsidan så är en nedgång bra för dig, du kan då köpa fler aktier billigare. Fortsätter du köpa varje månad så kommer återhämtning ännu fortare för att din snittpris blir lägre. Ge inte upp!

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment