Monday, May 11, 2020

Gratis budgetmall online som passar alla



Det är säkert få av er som har letat efter budgetmall online, det har jag gjort i alla fall men hittade inget som är enkel och bra. Det som jag gjorde då är att jag laddade upp min egen budgetmall på nätet och vem som helst kan ladda ner den! Visst är det bra?

Du kan ladda ner gratis budgetmall som excel eller pdf om du så önskar. När du har laddad ner den kan du enkelt fylla i dina netto inkomster, fasta och rörliga utgifter per kategori och då räknar mallen ut vad du har kvar varje månad. Väldigt enkel och lätt att använda. Du kan nu säga att du har stenkoll på din ekonomi. 

Det som är bra med den att du får en överblick över helheten och kan lätt se prisökningar och områden där du kan dra ner på kostnaderna. Mallen är bara grunden och när du laddat ner den kan du kan ta bort eller lägga till saker som du önskar för att mallen ska passa dig och din ekonomi. 

När vi bodde i lägenhet under studietiden så använde jag mallen och det var typ 10 rader lång, men allt eftersom fylldes det på med olika kostnaderna och det är skönt att kunna se helheten. När du har gjort det ett tag kan du enkelt markera till exempel hela 2020 (de månader som är kvar) och få veta exakt i kronor hur mycket du har spenderat på mat till exempel.

När jag betalar räkningar så brukar jag markera de som är betalda och de som ska betalas med olika färger. Du kan även skriva i belopp framåt i tiden och veta när och vilka räkningar kommer i framtiden och på det sättet ha stenkoll på din ekonomi. Med hjälp av detta kan du veta redan idag hur mycket pengar du kommer att ha nästa månad eller om två månader. Det kan såklart komma oväntade kostnader, men till 99% är detta ett bra verktyg som ger dig koll som väldigt få har över sin ekonomi.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment