Saturday, May 9, 2020

Huset är färdigmålat



Veckan som gått har varit bra, den gick oerhört snabbt tycker jag! Om 3 veckor är det juni, kan ni tänka er det? Juni räknas som sommarmånad och vi brukar öppna poolen och börja bada. Om 3 veckor! Helt sjukt, känns som att det snöade för några veckor sedan. Allt blev grönt här hos oss för typ 1 vecka sedan. Helt galet att det kan vända så fort.

Vi har hunnit att måla färdigt huset idag. Det vi hade kvar i år var ena sidan av huset och nu är det gjort. Blev supersnyggt. Skönt att när man jobbar hemifrån, så kan man stänga ner klockan fyra, byta om och fortsätta jobba för sig själv istället. 

Och nej, det är inte vårt hus i bilden ovan, harrejösses hur många färger är det!? Vem kan tycka att det är fint liksom? Ja, ja alla har sin smak. Vårt hus är faluröd med vita kanter, typiskt Svensson hus.

I mitt tidigare inlägg från förra året berättade jag en rolig historia samt att jag trodde att det skulle kosta oss 18 000 kr att måla om huset på två våningar (1 strykning då det är samma färg). Slutgiltiga priset för allt blev faktiskt lägre på runt 15 000 kr totalt. Räknar med alla penslar, färg, skylift, tvättredskap med mera. 

Det som jag inte räknade med var 7 000 kr till för renovering av plasttak vid ingången (läckte och hade ruttna bjälkar) och samma sak för verandan (ni kanske kallar den för altan eller terrass). Även där fanns det håll i plasten, då idioten som bodde innan oss har spikat den! Jag trodde vi skulle vara klara på 6 dagar, men på grund av allt extra arbete blev det totalt 12 soliga helger och semesterdagar som vi har slitit från morgon till kväll. Jämfört med den billigaste offerten vi fått på 36 000 kr har vi sparat 21 000 kr och lärt oss en massa!

Nu är det bara att sätta på plasttaket som är kvar att göra och då är vi färdiga med huset! Sen tar vi nästa projekt! Vad pysslar ni med hemma?

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment