Wednesday, April 15, 2020

Dagens snålhetstips



Det var en kille på twitter som hade ett tips på hur man kan vara snål. Han klippte tydligen tabletten till diskmaskinen och använde den två gånger istället. Disken blev lika ren som om hade hade använt heltablett! Det borde man kanske prova?

Eftersom jag älskar te, speciellt med citron och honung så vill jag också dela med mig mitt snålhetstips. Om du inte lyckas att dricka färdigt din te och hälften är kvar, lämna den till nästa gång du vill dricka te, fyll bara på med hett vatten och då är det klart! Eller om du dricker te med någon, använd samma tepåse. Varför inte göra tre koppar te så har du en extra till senare? 

Nu är jag väldigt nyfiken på mina läsare och undrar om ni har liknande vardagstips där man skulle kunna spara någon krona då och då? Dela gärna med er i kommentarfältet nedan.

Två Månadslöner

7 comments:

  1. Fint tips! Jag dricker inte te och har inte diskmaskin så det får bli mitt tips ;) Skämt å sido, storkok är något jag gillar - sparar såväl tid som pengar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ska försöka göra större portioner :) Kanske frysa maten också det som blir över?

      Delete
  2. Kan tipsa om att om man köper riktigt te i lösvikt så kan man ex vis om man köper grönt te använda samma tesil 3-4 ggr utan problem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lösvikt är riktigt bra, jag som inte gillar starkt te så räcker det för mig i evigheter.

      Delete
  3. Ibland så använder jag samma kaffefilter och det kaffet som är i två gånger. Fyller bara på med någon extra skopa kaffe. Funkar superbra. / Pia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bra tips! Vi valde en dammsugare utan filter så man sparar lite där också :D

      Delete
  4. Jag heter Linus SAARINEN, och jag är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag vittnar om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare tjänsten av Pierre Michel. Jag började med henne förra fredagen och på tisdag 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelsen att överföringen av beloppet på min begäran på 400.000 kr skickades till mig. och efter att ha hört mitt bankkonto mycket tidigt, till min stora förvåning var överföringen lyckad. Här är hans

        E-post :   combaluzierp443@gmail.com

    ReplyDelete