Thursday, April 30, 2020

Tele2 höjde priset - nej tack!



Det absolut värsta jag vet är prishöjningar. Varje år får jag ett mail från någon tjänst jag använder, antingen försäkring, el, vatten och nu är det till och med internet! Nu räcker det.

Eftersom jag använder mobilt bredband för 399 kr i månaden bestämde Tele2 att höja den till 499 kr nästa månad, seriöst? För samma sak? Det är inte så att dom behöver tillverka något, det är inte inflation, jag använder inte mer internet och det är inte heller... hur vågar dom? Det är ju en prisökning på 25%! I mailet står det:

"För att möta efterfrågan på mer mobildata byter vi nu ut våra äldre varianter av mobila bredbandsabonnemang till nyare, mer moderna, abonnemang."

Det är ju ingen skillnad för mig som kund, det är inte heller så att det går dåligt för Tele2, årets rapport för jan-mar visar en vinstökning på 20%! Inte konstigt, nu vill dom ha ännu mer pengar och det är från oss såklart. Nästa vecka packar jag ihop och lämnar Tele2 som kund, ska välja en annan leverantör. För det priset kan jag välja vilken tjänst som helst från vem som helst. Tack och adjö. 

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Hej Två Månadslöner.

    Alltid bra att jämföra priser på fasta utgifter. Jag har ju själv lyckats fixa så att jag har både gratis telefoni, bredband och el på olika sätt. Skrivit om detta i olika inlägg på min blogg. Det finns som sagt roligare saker att lägga pengarna på. Hoppas du hittar något bra alternativ till Tele2 :-)

    Mvh Slimis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ska kika för inspiration, det är rena djungel att välja rätt :)

      Delete