Thursday, April 2, 2020

Två Månadslöner mars statistik



Antalet läsare på bloggen har ökat från 8 682 i februari till 9 213 läsare i mars. Månaden har varit bra för bloggen då jag fick min första inbetalning från kunden som jag har återinvesterat i SPP Aktiefond USA. Det var bara några hundralappar, det är inte så att det kan ersätta min vanliga jobb. Bloggen har även börjat producera lite pengar via Google Ads samt några kronor via annonser. Man måste dock komma upp till en summa på 700 kr hos google för att få utbetalning och 300 kr hos affiliate och jag är inte där än. Det är inte så lätt att tjäna mycket pengar på en blogg som många tror. Eftersom detta även räknas som sidoinkomst så dras det 30% skatt och även arbetsgivaravgifter så det man får i handen är ungefär hälften.

Varje gång ni köper något via bloggen får jag några kronor vilket jag är supertacksam för. Det ger mig motivation att fortsätta. Jag kommer att fortsätta med bra annonser som kan spara oss pengar. Ibland köper jag själv via bloggen så jag får lite pengar tillbaka vilket är riktigt bra. Tyvärr så finns det inte många annonser att välja på hos affiliates, jag saknar bolag som Jula, Bauhaus, IKEA med mera. Men om det dyker upp bra deals så hör jag av mig.

Mest lästa inlägg under mars månad har varit Axfood - Har aktien blivit för dyr? Om ni har missat det så finns den här

För att sammanfatta mars månad så har det varit en händelserik månad. Börsen hade en rejäl nedgång och ingen värdepapper klarade sig, allt har gått ner. Angående valpen som vi väntar på så har vi fått ett svar ett det blev inga valpar... Va inte ledsna! Vi har gått efter plan B och har hittat en familj i Danmark som har fått 2 vita pudlar. De är leveransklara i juli och jag hoppas att pandemin är borta och gränserna öppnas igen så vi kan hämta hem den. Vi har även en plan C, men hoppas att den inte behövs.


Angående husrenovering så är det i full gång. Vi har börjat april med en ny NIBE värmepanna. Jag återkommer nästa månad hur stor besparing det är mot pelletspanna som vi hade innan. Under helgen blir det mycket jobb igen och jag berättar såklart när vi kommer ditt! Ha en fortsatt fin dag allihopa!

Två Månadslöner


2 comments:

  1. Härligt att se att antalet läsare ökar! Låter supermysigt med en hund, håller alla tummar för att plan B går som önskat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner03 April

      Alla är välkomna på bloggen, så det är kul att det blir fler som läser :) Ser fram emot sommaren, kommer även att lägga upp en bild på vovven på bloggen när vi får hem den!

      Delete