Tuesday, April 14, 2020

Jag sparar utanför börsen



Äntligen har jag sålt resten av mitt skräp som någon kan dra nytta av. När vi bytte värmepump från pellets till bergvärme så blev det lite delar över som pelletsförråd, skruv, brännare, varmvattenberedare och expansionskärl. Allt är snart borta och då trillar det in över 1 000 kr på kontot. Det är inte mycket men bättre än inget då först ville vi slänga allt.

Många fortsätter att prata om köpläge på börsen men när jag tittar på min portfölj så är det bara Swedbank och Securitas som är billigare än vanligt, resten ligger på nästan samma priser som innan corona eller till och med högre.

Ska spara lite längre innan jag börjar köpa aktier igen, tror att det kommer en nedgång igen när bolagsrapporter kommer om en vecka. När en skogsbolag visar dåliga siffror så går ner hela skogssektor. Samma gäller samtliga branscher, det brukar vara så. Eftersom jag har en eller två aktier i varje bransch så kommer det upp bra köplägen vid rapportsäsongen. Jag avvaktar.

Två Månadslöner

5 comments:

  1. Jag gör samma sak just nu. Samlar i depåerna utanför börsen för att kunna vara lite rustad för kommande (eventuella) nedgångar igen.

    Kunde inte låta bli att skratta när jag läste om ditt haveri med motorsågen förresten (*förlåt*). Kul att du bjuder på dig själv!

    Mvh Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man lär sig under tiden man investerar, det är viktigt att lära sig tidigt. Från och med nu kommer jag alltid ha lite kassa vid sidan om.

      Jaha... ja det gick inte som jag hade tänkt mig haha :)

      Delete
  2. Hej,
    Visst är det helt otroligt vad mycket pengar man har i källaren och i förråd! Så härligt att få rensa ur och sälja iväg. Jag gör som du och dessutom siktar jag på en rejäl kontant buffert för peace of mind.
    Ha det gott!
    Mvh, Anneli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas att börsen faller igen under sommaren så man kan passa på och köpa mer :)

      Delete
  3. Jag heter Linus SAARINEN, och jag är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag vittnar om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare tjänsten av Pierre Michel. Jag började med henne förra fredagen och på tisdag 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelsen att överföringen av beloppet på min begäran på 400.000 kr skickades till mig. och efter att ha hört mitt bankkonto mycket tidigt, till min stora förvåning var överföringen lyckad. Här är hans

        E-post :   combaluzierp443@gmail.com

    ReplyDelete