Friday, April 10, 2020

Tjäna 1 500 kronor på en timme



Att spara pengar är lättare än du tror. Det enda du behöver göra är att tänka till lite extra innan du betalar någon. Idag får du ett spartips som kan spara dig upp till 1 500 kr. Jag ringde till verkstad för att få en offert för däckbyte, de ville ha 1 500 kr! Jag förstår att det är säsong nu, men det är mer än dubbelt än resten av året!

Förra året betalade jag 500 kr för däckbyte, men i år kommer jag göra det själv istället. Det kräver lite energi och på en timme är det färdigt och 1 500 kr sparat.

Jag förstår att det är inte alla som kan byta däck själva då man behöver fälgkors, domkraft och plats ute. Man byter inte däck mitt på gatan i Stockholmscentrum. 

De flesta av oss kan göra det själva dock, att köra till någon man känner som bor i hus är det lättaste. Det finns plats och man kan lätt byta sina däck. Till sist vill jag även påminna er att man kan spara lite mer pengar genom att inte ha däckhotell. Ställ dina däck i källaren, garaget eller hos dina föräldrar, du sparar några hundralappar till. 

Året runt däck är också en bra alternativ, då slipper du byta däck våren och hösten. Bor man högre upp i landet så förstår jag att man vill ha riktiga vinterdäck med dubbar, men här nere i Sverige har vi haft plusgrader nästan hela vintern. Tänk lite extra så kan du spara ett par tusen kronor i år. Glöm inte att kontrollera dina däck efter några mil, så att du inte tappar dom!

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment