Tuesday, April 21, 2020

Kunde inte låta bli



Kunde inte låta bli att köpa Castellum och Securitas idag för de kronor jag hade sparat i april. Värderingen på dessa bolag enligt mig är för låg och både bolagen delar ut utdelning i år och historiskt har dom gjort det under alla börskrascher.

När jag blickar några år framåt så ser jag en utdelning på 7-8 kr i Castellum och över 5 kr i Securitas, det är runt 5% i utdelning, varje år. Den brukar även höjas varje år vilket känns som en mycket bra investering på lång sikt. 

Ingen av dessa bolag har meddelat att de stänger sina kontor eller verksamheter, allt borde rulla på som vanligt. Jag förstår att det blir lägre volymer i år och lägre vinster, men det är redan inprisad i aktiekurser och jag tror ändå på höga vinster. Lägre än förra året men fortsatt höga vinster.

Det blir verkligen intressant att börja läsa rapporter denna vecka och först ut är Axfood och Investor som rapporterar redan imorgon. Hoppas det dyker upp fina köplägen, men jag tror att det kommer att gå riktigt bra för Axfood och helt ok för Investor, spännande!

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Jag heter Linus SAARINEN, och jag är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag vittnar om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare tjänsten av Pierre Michel. Jag började med henne förra fredagen och på tisdag 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelsen att överföringen av beloppet på min begäran på 400.000 kr skickades till mig. och efter att ha hört mitt bankkonto mycket tidigt, till min stora förvåning var överföringen lyckad. Här är hans

        E-post :   combaluzierp443@gmail.com

    ReplyDelete